Pareto lánya bemutatkozik

Mióta az eszemet tudom, megszállottan törekszem az optimum megtalálására az életem minden területén. Ez először a gyerekkori játékaimban nyilvánult meg, később hobbiként foglalkoztam mindenféle kapcsolódó témával, végül folyamatmenedzser lettem, lean menedzsmenttel foglalkoztam egy nagyvállalatnál. Imádtam a munkámat, azonban két gyerekünk érkezésével egy időre felhagytam a vállalati optimalizálással, és ismét a mindennapi élet “leanelése” került a fókuszba. A blogon ez utóbbival kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani. Furcsa hobbimra igyekszem adottságként tekinteni, s bár nem gondolom, hogy feltaláltam volna bármiféle spanyolviaszt, bízom benne, hogy lesz olyan olvasóm, aki talál majd néhány hasznos ötletet, amelyet alkalmazni tud a mindennapjaiban. Tervezek írni időmenedzsmentről, produktivitásról, költségvetés tervezésről, munkamódszerekről, háztartás- és életvezetésről, rendszerezésről, tudatos vásárlásról, önfejlesztésről és még sok-sok egyéb témáról – hiszen talán nincs is olyan dolog a világon, amit ne lehetne még jobbá tenni.

S hogy miért Pareto lánya? Vilfredo Pareto egy 20. századi olasz közgazdász volt, aki többek között az egyenlőtlen vagyonelosztással foglalkozott, s megfigyelései alapján mondta ki az elhíresült Pareto-elvet, miszerint a megtermelt javak 80%-a a társadalom 20%-ához kerül. Az elv azonban nem maradt meg a közgazdaságtan határain belül, a különböző iparágaktól kezdve a mindennapi életig találkozhatunk vele. Az évek során azt vettem észre, hogy az optimalizálási feladatok jelentős többségének kulcsa a Pareto-elv segítségével oldható meg, sokszor csak annyi a dolgunk, hogy megváljunk a fölösleges 80%-tól, és sokkal egyszerűbb lesz minden. Mondhatni a Pareto-elvre is alkalmazható a Pareto-elv 🙂 Minimalista maximalista vagyok, azaz a lehető legegyszerűbb eszközökkel igyekszem kihozni a maximumot a mindenkori helyzetből, és ezt a Pareto-elv nagyszerűen támogatja. Így lettem én Pareto lánya.

Tartsatok velem, tegyük egyszerűbbé, jobbá az életünket, környezetünket közösen!

Pareto lánya bemutatkozik” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

